malinleonsmamma.blogg.se

Mamma till Leon Skriver om vardags livet

kreativ mamma

Publicerad 2015-03-26 20:38:00 i Allmänt,

Idag har vi bara haft en hemma dag, vilket passade oss perfekt då Leon fortfarande väldigt ont i magen :(
Men dagen började bra med en glad bebis!
så efter att Leon fått mat så var det dags för morgon promenad med doris.
Riktigt skönt att vakna till liv av den friska luften..
Natten var ändå helt okej, vaknat för mat några gånger men somnat om ganska fort, förutom sista gången vid 4 då vi hade en bebis som bara var nöjd, glad och väldigt pigg..
så visst var jag lite seg när vi klev upp vid 8.

så efter lite mer mat och frukost för mamma så var det lite magträning som inte var så populärt så i stället la jag en filt på golvet med lite leksaker att titta på, men även det var tråkigt efter några minuter..
så du kom jag på en kreativ lösning ( vi har inget baby gym)
så jag hämtade en kraftigare tejp och tejpade upp mellan bordet och skötbord i lagom höjd och hängde upp leksaker där ;) mycket uppskattat av Leon, låg länge och tittade och "slog" på leksakerna.
men nu är ett babygym inköpt så vi slipper sätta upp tejp varje dag :P

senare på dagen kom Leons mormor på besök, så vi åt lunch och sen gick vi en långpromenad.
det såg verkligen ut att vara lika skönt ute som det var på morgonen men usch vad fel vi hade, det blåste storm och var inte alls skönt..
efter promenade åkte mormor igen och vi tänkte gå in och bara mysa lite, men då började leons mage krångla igen :( så en ledsen bebis med magknip hela efter middagen.
men allt som allt hade vi en bra dag.
i morgon fyller jag år och vi ska inte fira något speciellt utan bara middag med familjen.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-27 05:59:11

Lilla Leon inte kul med ont i magen...💕

Postat av: Nitan

Publicerad 2015-03-27 06:00:18

Tur att mamma är påhittig...👍👶

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Malin är 28år bor i sthlm. Gift med min man Leffe. 28 Februari föddes vår son Leon Har även hunden Doris 6 år

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela